Gazeta Ubezpieczeniowa – minął tydzień – Asist zwiększa przypis i rozwija sieć
Od stycznia do czerwca 2014 r. oferta multiagencji Asist Sp. z o.o. została poszerzona o 3 kolejne towarzystwa. Wzrosła liczba współpracujących z Asist agentów oraz generowany przez nich poziom przypisu składki brutto.
Na początku br. wdrożony został także plan marketingowy, polegający na kreowaniu pozytywnego wizerunku marki, który jest konsekwentnie realizowany przez spółkę.
Oferta Asist skierowana do agentów ubezpieczeniowych została poszerzona o kolejne 3 towarzystwa. W ciągu I półrocza 2014 r. zostały zawarte umowy z Go-thaerem, Allianzem i AXĄ Życie. Dzięki tym umowom Asist może proponować agentom sieci sprzedaż ubezpieczeń aż 18 towarzystw, w tym 13 komunikacyjnych i majątkowych oraz 5 życiowych.
– Stale poszerzamy ofertę produktową, aby zaspokoić potrzeby agentów naszej sieci oraz ich klientów. Obecnie coraz większy nacisk kładziemy na sprzedaż ubezpieczeń pozakomunikacyjnych. Stworzyliśmy osobny dział wyspecjalizowany w sprzedaży tego typu polis. Dzięki temu ubezpieczenia majątkowe, głównie domów i mieszkań, oraz życiowe sprzedają się coraz dynamiczniej – dodaje Rafał Ćwikliński, prezes zarządu Asist.
Trend wzrostowy widoczny jest w wysokości wygenerowanego przez Asist przypisu składki brutto. W porównaniu z I półroczem 2013 r., pomimo rynkowej tendencji obniżania kwoty składki, poziom dynamiki przypisu wyniósł 130%.
Stale rośnie także liczba agencji współpracujących z Asist. Umowę z multiagen-cją podpisało już ponad 1200 agencji w całej Polsce, co stanowi prawie 2900 osób wykonujących czynności agencyjne. Coraz większym zainteresowaniem agentów cieszy się również platforma e-lear-ningowa Asist, za pośrednictwem której szkolenia w I półroczu 2014 r. ukończyło 670 użytkowników.
Asist konsekwentnie realizuje wdrożony na początku roku plan marketingowy. Multiagencja uruchomiła blog oraz profile w mediach społecznościowych, aby zaprezentować się na zewnątrz. Ponadto została sponsorem głównym 1 Żeglarskich Mistrzostw Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych – cyklicznej imprezy, która spotkała się z pozytywnym przyjęciem w branży ubezpieczeniowej. Do największych agencji współpracujących z Asist skierowany został także program pod nazwą ?Klub Agenta VIP”. Uczestnicy programu mają do dyspozycji cały szereg korzyści wynikających z członkostwa.
Zarząd Asist zakłada zwiększenie dynamiki sprzedaży w II półroczu 2014 r. dzięki jeszcze bardziej skutecznym działaniom rekrutacyjnym, marketingowym oraz poszerzeniu i udoskonaleniu oferty produktowej.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa nr 34/2014, str. 2
Data publikacji: 2014-08-26