Gazeta Ubezpieczeniowa – edukacja – Asist: pierwsze webinarium
Multiagencja Asist uruchomiła nową formę seminariów dla agentów sieci. 2 września w centrali multiagencji w Starogardzie Gdańskim odbyło się pierwsze szkolenie w formie webinarium. Pośrednicy mieli możliwość uczestniczyć w prezentacji, słuchać prowadzącego i zadawać pytania na czacie za pośrednictwem komputera z każdego miejsca w Polsce. Tematem seminarium był produkt smart11, który od niedawna jest dostępny w sieci Asist.
Webinarium to rodzaj internetowego szkolenia, realizowanego przy pomocy technologii webcast. Umożliwia ono obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a uczestnikami. Interaktywne konferencje online cieszą się na świecie coraz większą popularnością. Asist, podążając za trendem, postanowiła wdrożyć tę formę, aby szkolić agentów sieci.
Tematem szkolenia był produkt smart11, dzięki któremu agent ma możliwość rozłożenia składki klienta na 11 wygodnych rat. Prelegentem był Jakub Maciejewski, pełnomocnik ds. sprzedaży smart11. Szczegółowo przedstawił on produkt oraz pokazał, w jaki sposób zawiera się umowy w smart11. Uczestnicy spotkania mieli możliwość zadawania pytań prowadzącemu za pośrednictwem czatu.
– Nowa forma szkolenia to doskonałe rozwiązanie dla naszych agentów, którzy bez wychodzenia z domu czy biura, o dogodnej dla siebie porze, mogą wziąć udział w seminarium dotyczącym interesujących ich zagadnień i otrzymać niemal natychmiast odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Jest to także forma bardzo angażująca uczestników, którzy nie tylko wysłuchują prowadzącego i zadają mu pytania, ale również sami na pytania prowadzącego odpowiadają. W typowym szkoleniu e-learningowym rola uczestnika sprowadza się najczęściej wyłącznie do wysłuchania/obejrzenia materiału szkoleniowego. Widzę w tym rozwiązaniu ogromne możliwości ? mówiMonika Trzaskowska, dyrektor ds. Rozwoju Produktów i Sieci Asist.
Webinarium spotkało się z pozytywnym przyjęciem. Agenci szczególnie chwalili uczestnictwo w szkoleniu bez wychodzenia z domu oraz możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym.
Multiagencja planuje kolejne spotkania online dla agentów sieci. Webinaria mają stać się stałym elementem procesu szkolenia i doskonalenia umiejętności agentów ubezpieczeniowych współpracujących z Asist.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa nr 38/2014, str. 19
Data publikacji: 2014-09-23