Gazeta Ubezpieczeniowa – Asist – osiągnięcia i wyzwania
Za nami kolejny rok. Rok, który stał pod znakiem bardzo intensywnej pracy, wielu zmian i dążenia do osiągnięcia założonych, jak zwykle ambitnych, celów. Dzięki wytężonemu działaniu całego zespołu Asist i współpracujących z nami agencji był to także kolejny rok rozwoju i wzrostu sprzedaży.
W mijającym właśnie 2013 r. spółka zanotuje kilkudziesięcioprocentowy wzrost przypisu i ilości podmiotów, z którymi współpracuje. Według naszych prognoz, 2013 r. zamkniemy 60% wzrostem przypisu w stosunku do 2012 r.
W mijającym roku wraz z Europ Assistance z powodzeniem uruchomiliśmy sprzedaż ubezpieczeń typu assistance. Jesteśmy pierwszą multiagencją w Polsce, z którą Europ Assistance rozpoczęło współpracę i dla której przygotowało specjalne pakiety ubezpieczeń. Nasi programiści od podstaw zbudowali system informatyczny do sprzedaży i obsługi tych produktów, w którym wystawienie polisy trwa 2 minuty i który jest bardzo przyjazny w obsłudze. Obecnie, wsłuchując się w potrzeby współpracujących z nami agentów, wraz z Europ Assistance rozbudowujemy ofertę dostępną w naszej sieci o nowy wariant assistance samochodowego, który zawiera 300 km holowania, 14 dni wynajmu pojazdu zastępczego na terenie RP i 3 dni poza terem RP oraz nowy wariant assistance podróżnego dedykowany osobom uprawiającym sporty zimowe.
Za spory sukces uważam także rozpoczęcie współpracy i obiecujący początek sprzedaży ubezpieczeń na życie. Obecnie w naszej ofercie są produkty czterech zakładów ubezpieczeń (Aviva, Benefia, Polisa-Życie oraz Nordea), a dwa z nich w pełni obsługujemy poprzez nasz system informatyczny – Platformę Sprzedażową Asist.
Kolejną rzeczą, którą mogę określić jako nasz sukces, jest znalezienie sposobu na bliższą współpracę z regionalnymi kierownikami sprzedaży towarzystw ubezpieczeniowych. Dotychczas pracownicy Asist, jak też terenowi przedstawiciele towarzystw, działali osobno i realizowali swoje indywidualne cele. Obecnie, dzięki odpowiednim procedurom i wsparciu przez system informatyczny, nasza współpraca uzupełnia się, co przynosi wymierne efekty sprzedażowe i zadowolenie wszystkich stron.
Stały rozwój to także stałe zmiany. Nieustannie poszukujemy najbardziej efektywnej struktury spółki, by jak najlepiej sprostać oczekiwaniom dynamicznie rosnącej liczby naszych partnerów biznesowych. W minionym roku zatrudnienie w Asist znalazło 14 nowych osób. W Biurze Obsługi Agenta utworzyliśmy dwa całkiem nowe zespoły, tworzymy dział marketingu, zwiększamy zasoby IT. Kadra Asist podwoiła się, co pozwala nam realizować nowe projekty i lepiej obsługiwać naszych partnerów.
Aby być jeszcze bliżej współpracujących z nami agentów, od października tego roku wydajemy nasz magazyn zatytułowany „Asistent”, który ukazuje się w cyklu miesięcznym. To bardzo dobry sposób, aby podzielić się z agentami istotnymi informacjami, które w natłoku wysyłanej codziennie e-mailowej korespondencji mogłyby umknąć ich uwagi. Na bardzo dobrej jakości papierze w pełnym kolorze możemy zaprezentować reportaże ze wspólnych wyjazdów szkoleniowych, przedstawić ofertę współpracujących z nami towarzystw ubezpieczeniowych czy przypomnieć o trwających akcjach promocyjnych. W dobie internetu i wszelkiego rodzaju e-publikacji sądzimy, że takie tradycyjne, dobrze wydane medium jest miłą niespodzianką dla agenta, o czym świadczą bardzo pozytywne ich reakcje na otrzymywane co miesiąc egzemplarze „Asistenta”.
A jakie czekają nas wyzwania? Na pewno istotny jest spadek składek w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Aby zapobiegać efektom tej tendencji, nieustannie rozwijamy ofertę „pozakomunikacyjną”, między innymi o wspomniane wyżej ubezpieczenia assistance i życiowe.
W samej spółce wyzwaniem będzie na pewno dalszy rozwój naszych systemów informatycznych, dokończenie aktualnych i budowa nowych aplikacji. Pomysłów mamy naprawdę dużo i kilka projektów czeka w kolejce do wykonania. Z początkiem nowego roku chcemy uruchomić dla naszych agentów narzędzie do porównywania cen ubezpieczeń komunikacyjnych. To duży i skomplikowany projekt, ale jestem spokojny o jego sukces.
Poza systemami informatycznymi, ważnym zadaniem będzie organizacja obsługi poczty przychodzącej i wychodzącej z Asist. Już teraz dziennie otrzymujemy około 100 przesyłek, a sami wysyłamy kilkadziesiąt listów dziennie. Chcemy wprowadzić tu bardzo wysokie standardy, by mieć pewność, że wraz z dalszym rozwojem Asist sprawy korespondencji będą stały na najwyższym poziome.
Rafał Ćwikliński
prezes zarządu Asist Sp. z o.o.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa nr 1/2014, str. 13
Data publikacji: 2014-01-07